Infiniti

Az Infiniti a japán Nissan járműgyártó cég luxusautókat gyártó, hongkongi székhelyű leányvállalata, melyet 1989-ben alapítottak.

Története

Kezdetek

A márka körülbelül egy időben jött létre a japán riválisok, a Toyota és a Honda cégek által kifejlesztett Lexus és Acura prémium márkákkal. 1989-ben az Infiniti márka bevezetésének célja az volt az Egyesült Államokba, hogy a Nissan prémium szegmensét erősítsék. Az Infiniti márka első két modellje a Q45-ös és az M30-as volt. 1990-ben a 2-ajtós M30 is bevezetésre került. Az Acura Legend, majd a Lexus GS bevezetése után az Infiniti is elkezdte a japán luxuslimuzinok gyártását Észak-Amerikába. Az első ilyen modell az Infiniti J30-as volt.

1990-2000

1991-ben, az Infiniti bemutatta a G20-as modellt, majd 1993-ban bevezetett egy négyajtós kupét, a J30-at. Az 1990-es években az Infiniti lemaradt a Lexus és Acura értékesítéseitől, ezért bevezette a második generációs G20-as modellt, amellyel az európai luxus sport szedánokat kívánta erősíteni. Mivel az Infiniti tovább használta az SR20DE négyhengeres motort és a kompakt méretet, nem érte el az értékesítési várakozásokat. A G20 nem volt olyan népszerű, új, mint a fő versenytársa, a hasonló árú Acura Integra. 1997-ben megjelent az Infiniti QX4, a Nissan Pathfinder módosítása, amellyel az első luxus autógyártó cég lett a közepes méretű prémium SUV-ok kínálatában.

2000-2010

2002-ben megjelent a Q45 újratervezett változata, a G35, ami segített javítani az Infiniti értékesítést 2003-ban Japánban. A Nissan Skyline-alapú Infiniti G35 sikeres volt, hiszen a Motor Trend magazin is megszavazta 2003-ban az Év Autójának. Ugyan ebben az évben az FX35 / 45 crossover is kiadásra került. Az FX modell ugyanazokat az összetevőket használta, mint a G35 sport kupé és célja az amerikai piac volt. 2004-ben megjelent az Infiniti összkerékhajtású változata, a G35 sport szedán, amely felvette a versenyt a hasonló összkerékhajtású Audi és BMW sport szedánokkal. Infiniti ezen kívül bevezetett egy nagyobb SUV-ot, hogy felvegye a versenyt a Toyota Land Cruiser-el és a Lexus LX470-el. Ez volt az Infiniti QX56.

A Nissan Motors elnök-vezérigazgatója, Carlos Ghosn kifejlesztett egy új üzleti stratégiát, hogy megtörje az Infiniti Nissan gyökereit. Az M35 / M45 több elismerést is gyűjtött a sajtóban. A Q45 megszűnése után az M45 lett a cég zászlóshajója. A 2007-ben megjelent a G35 szedán újratervezett változata, majd 2008-ban a cég új G kupé modellje, a G37. A kupét először a New York-i Nemzetközi Autókiállításon mutatták be. Szintén 2008-ban megjelent az Infiniti EX35 kompakt crossover, ezzel az Infiniti belépett a kompakt luxus crossoverek közé a piacon.

Carlos Ghosn 2008-ban bemutatta az Infiniti érkezését Európába a Genfi Autószalonon. A márka hivatalos elindítása 2008 végén volt, majd fokozatosan, több mint két év alatt 21 európai országban tűnt fel. Kezdetekben négy modellt kínált Európában: FX37 és FX50 SUV; a G37 és G37 kupé, valamint az Infiniti EX37 crossover. Infiniti európai székhelye Svájc-ban került létrehozásra.

2010-napjainkig

A 2010-es Genfi Autószalonon az Infiniti elindított egy új hajtásláncot Európában, a Renault-Nissan Szövetség által kifejlesztett V9x Engine-t. Az új motort az Infiniti FX, EX és M típusokban alkalmazták. 2010 augusztusában a cég bemutatta új teljesítmény osztályát, az Infiniti Performance Line-t (IPL). 2011-ben megjelent az elsőkerék-hajtású Infiniti JX, melyet az Acura MDX és BMW X5 riválisának szánták. 2012. december 17-én az Infiniti bejelentette az új termék-nómenklatúra rendszerét: Ezt követően minden szedán és coupé “Q” előtaggal jelenik meg, míg az összes crossover és SUV “QX” előtagot kap. Az első modell, ami ezt a sémát követi a Q50 lesz, amelynek célja a G szedán helyettesítése volt.

wikipedia

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük