Lexus

A Lexus a japán Toyota óriásvállalat luxusautókat gyártó leányvállalata. A Lexus márkát több mint 70 országban forgalmazzák világszerte. A Lexus központja Nagojában van, de világszerte operatív központok találhatók Brüsszelben, Belgiumban és az Egyesült Államokban is.
Története
Kezdetek
1983-ban a Toyota elnöke, Eiji Toyoda meg szerette volna építeni a világ legjobb autóját. A projekt kódneve F1 lett („Flagship One”, vagyis Zászlóshajó 1).[1] Kidolgozták a Lexus LS 400 tervét azzal a céllal, hogy bővítsék a Toyota termékcsaládot a prémium szegmensben. Az F1 projektet a Toyota Supra sportkocsi és a prémium Toyota Mark II modellek követték, ám az F1 tervezők az új szedánnal a nemzetközi piacokat szerették volna megcélozni, ezért elkezdtek egy új V8-as motor fejlesztését is. 1986-ban a Honda bemutatta Acura prémium márkáját az Egyesült Államokban, majd 1987-ben a Nissan is az Infiniti-t, ezek pedig még inkább befolyásolták a Toyota luxus részlege jövőbeli terveit. A Toyota kutatói az Egyesült Államokban folytattak piackutatást, valamint fókuszcsoportos interjúkat a luxus fogyasztók körében. Megállapították, hogy egy külön márkára és értékesítési csatornára volna szükség, hogy bemutassák az új szedánt. Megszületett a Lexus, mely egyes elméletek szerint egy szóösszetételt jelent („luxus” és a „elegancia”), de egy másik elmélet szerint ez egy mozaikszó: „Luxus export az USA-ba”. Az F1 projekt 1989-ben befejeződött, és januárban debütált a Lexus LS 400-as modell az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon Detroitban. Az LS400-on kívül a kisebb ES250-est is a piacra dobták. 1989 végén, összesen 16.392db LS 400 és ES 250 szedánt értékesítettek. Bár az értékesítés lassabb ütemben kezdődött el, mint az várható volt, a kitűzött 16.000 darabos célt végül elérték az évben.
1990-2000
1990-ben, túl az első teljes értékesítési éven, a Lexus eladott 63.594db LS 400 és ES 250 szedánt. 1991-ben a Lexus bemutatta első sportkupé modelljét, az SC 400-at, majd ezt követte a második generációs ES 300-as szedán. 1993-ban a Lexus elindította a közepes méretű GS 300 sport szedán gyártását, majd 1994-ben bemutatta a második generációs LS 400-at. 1996-ban debütált a Lexus első sport terepjárója, az LX 450, majd nem sokkal később megszületett a harmadik generációs ES 300 szedán is. 1998-ban megjelent a cég első luxus márkájú crossover SUV modellje, az RX 300, melynek célközönsége az elővárosi vásárlók voltak, akik egy igényes SUV-ot akartak, de nem volt szükségük a LX modell nyújtotta off-road képességekre.
2000-2010
2000-ben a Lexus bemutatta az IS modell palettát, ez pedig egy sor sport szedán belépését jelentette a piacra. 2002-ben debütált a GX 470 közepes méretű SUV, majd 2003-ban a második generációs RX 330. 2004-ben az első luxus márkájú sorozatgyártású hibrid SUV, az RX 400h is meglátta napvilágot. Ez a jármű a Toyota Hybrid Synergy Drive rendszert használta, és kombinálta a benzines és az elektromos motorokat. 2006-ban a Lexus elkezdte értékesíteni a GS 450h, V6 hibrid szedánt, és elindította a negyedik generációs LS vonalat is, amely mind a normál kivitelben, mind hosszú tengelytávú V8 (LS 460 és LS 460 L) és hibrid (LS 600h és LS 600h L) változatban is kaphatóak voltak. 2007 januárjában a Lexus bejelentette, hogy elindult az új F típus részlege, amely nagy teljesítményű, versenyzés ihlette változatokat fog kínálni. Az IS F debütált a 2007-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon, emellett pedig megjelent a Lexus LF-A koncepcióautó is.[2]
2010-napjainkig
2010 végén a Lexus elkezdte értékesíteni a CT 200h, kompakt négyajtós hibrid ferdehátú modelljét.[3] A Lexus tizenegy egymást követő éven keresztül a legkelendőbb luxus autómárka volt az USA-ban, de 2011-ben ezt átvette a BMW, majd a Mercedes-Benz.[4] Ezt követően, a Toyota elnöke Akio Toyoda megfogadta, hogy visszaállítja a szenvedélyt a márka iránt és tovább növeli a Lexus szervezeti függetlenségét. 2012 januárjában elkezdődött a negyedik generációs GS vonal bevezetése, beleértve a GS 350 és GS 450h változatokat, valamint egy kisebb lökettérfogatú GS 250 modellt. 2012 áprilisában megjelent a hatodik generációs ES 350 és ES 300h a New York-i Nemzetközi Autókiállításon. 2016 márciusában a Lexus bejelentette, hogy új zászlóshajójuk a kétajtós LC 500 lesz, mely 2017-ben fog megjelenni.
wikipedia
Partner hírek és újdonságok: Mindig naprakészen!
Érdekelnek az autóipar és az online marketing legfrissebb hírei és a legújabb technológiai fejlesztések? Az Autopédia.hu-n minden nap új tartalmakkal várunk! Akár a legújabb elektromos autókról, akár a klasszikus modellekről van szó, nálunk megtalálod, amit keresel. Itt még többet megtudhatsz az autóipar újdonságairól.
Miért válassz minket?
- 1. ai marketing ügynökség
- 2. arculattervezés
- 3. engedélyeztetés
- 4. Electro roll.hu
- 5. Bérelhető autók
- 6. kocsibeálló
- 7. ai ügynökök
- 8. terasztető
- Autós és digitális marketing érdekességek: Ismerd meg az autógyártás és technológia rejtett titkait és a legérdekesebb történeteket a világából.
Légy te is az autórajongók és IT közösségek tagja!
Ne maradj le a legújabb autós hírekről és érdekességekről! Látogass el az Autopédia.hu-ra, és fedezd fel az autók és internet marketing világának minden izgalmas részletét!
Comments are closed